Burning Wheel, Mouse Guard & Burning Empire

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Khentar
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Re: Burning Wheel

Message par Khentar »

Bon bah je verrai ça. J'en suis à la page 50 je crois.
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Re: Burning Wheel

Message par Khentar »

Comme ce cher Luke le dit, faut s'arrêter page 77 pour aller faire un personnage.

Effectivement, refaire des lifepaths pour d'autres settings, au secours.
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Udo Femi
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Re: Burning Wheel

Message par Udo Femi »

yep, ce serait dommage de tout se retanker.

en même temps pour faire du med-fan ou médiéval tout court, ou renaissance, avec ou sans sorcellerie (et 9 types différents de magie, via la Magic Burner) y'a rien à changer. Juste permettre ou non certains settings.

et si tu veux faire du nippon y'a Blossoms are Falling, une extension dédiée avec concepts d'honneur, devoir, etc...
si tu veux faire du Dune y'a Jihad.
Si tu veux faire de la SF techno-modérée y'a BE (Fading Suns ne poserait aucun souci majeur d'adaptation au vol, et nous on a fait du BSG-like avec)

à part du Star Wars (quoiqu'il existe un hack Jedi Guard qui est pas si débile que ça, à y repenser!) et du setting moderne, y'a tellement de richesse dans les lifepaths déjà existantes qu'on y trouvera toujorus son bonheur. Et le Wiki regorge d'autres LP officielles gratos (quelqu'un a dit Conan ? on peut jouer un Barbare ou un Atlantean)
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Khentar
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Re: Burning Wheel

Message par Khentar »

Sans doute du demi arthurien à la Dragon warrior avec de l'Elfe fabuleux tolkienesque, du nain rare et "antique", une religion monothéiste hégémonique, une réutilisation des symboles perdus (à la Marion Z.), la peur du retour des Archimages, quelques seides ténébreux, une ou deux princesses, quelques raclures, du sang, de la sueur, des guerres intestines, le tout en low-mid fantasy...

A la base je voulais faire ça en DK(e6) mais je trouve que BW change agréablement. Après je n'ai plus qu'à trouver comment gérer mes combats correctement car ... il y en aura quelques uns de prévu.

J'aurais bien envie de BE mais les frais de port me font chier. 40 dollars ca fait trop. Surtout que mon fading sun est en Cortex (le systeme que tu as jeté de BSG) et que mes joueurs l'adorent (à la grande surprise générale et à mon plus grand bonheur rolistique).

Pour du nippon j'ai tout L5R et j'aime bien... mais pourquoi pas lire...
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Warzen
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Re: Burning Wheel

Message par Warzen »

Udo Femi a écrit :à part du Star Wars (quoiqu'il existe un hack Jedi Guard qui est pas si débile que ça, à y repenser!)
Hum, mon googlefu est faible, je n'ai pas trouvé. Tu peux nous donner le lien ?

Merci,
W.
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Re: Burning Wheel

Message par sdric »

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Warzen
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Re: Burning Wheel

Message par Warzen »

Merci bien !

W.

EDIT:

Pourquoi prendre BW comme base à la place de BE ?? C'est louche non ? (je précise: je n'ai pas lu BE)
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Udo Femi
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Re: Burning Wheel

Message par Udo Femi »

sans doute que l'auteur n'avait pas lu BE non plus.
mais franchement je me vois plus faire un "Jedi Guard" que me tanker BW pour jouer une petite bande de Jedis envoyés par leur grand mâitre enquêter aux 4 coins de la galaxie. Le contexte s'y prête mieux et les règles ne nécessiteraient pas grande adaptation. Et puisque le Google-Fu de certains est faible (suivez mon regard) un petit copier/coller de ce qu'un gars motivé a pondu sur son fofo:
http://superseattle.informe.com/mouse-g ... dt102.html

(il me semble que le Dark Side est par contre fait pour BW)

comme on dit: it revolves on this:
Knights of the Old Republic

The main change is to make Nature = The Force. Using the Force is identical to using Nature or Tapping Nature.

Jedi would have the Light Side descriptors: mercy, compassion, self-sacrifice, and peace.
Sith would have the Dark Side descriptors: anger, fear, aggression, and revenge.
If they hit Nature 0 then they would convert to the other side with a Nature of 1.

Other changes:



Use Traits to cover over specific Force Powers. In broad terms, you really only need Control, Sense, and Alter. The bonuses you get reflect using these powers (Mind Trick could aid Persuader skill for example) and using them in a way that gets you in trouble (often seen in the movies) is already covered.

Cloak color becomes lightsaber color.

Skills need to be changed to appropriate equivalents.


And there it is - simple.

Addendum: make Light Side and the Dark Side in to a Paired Nature - meaning that both add up to 7. So if a Jedi has a Light Side of 5, he also has a Dark Side of 2. Now the fun part - the Jedi may Tap his Light Side Nature by using a point of Persona as normal, but the Jedi may also Tap his Dark Side Nature for Free (to represent the temptation of the easy path to the Dark Side).


The Dark Side:
Originally for a Ravenloft game.

Darkness: In addition to whatever other Emotional Traits they possess, characters in Ravenloft must keep track of an attribute known as Darkness. This represents the degree to which they have become corrupted and attracted the notice of the Dark Powers.

Starting Darkness: + 1 Darkness if the character has ever murdered a living being in cold blood. + 1 Darkness if the character has ever stolen purely to satisfy a desire (as opposed to a need). + 1 Darkness for each of the following lifepaths: Corrupt Sergeant, Venal Priest, Street Thug, Torturer, Blackmailer, Kidnapper, Pillager, Poisoner, Thug, Desperate Killer, Bandit, and Freebooter. (maximum 3 points of Darkness). + 1 Darkness if the character possesses the Lost Faith trait. + 1 Darkness for any other horrible sin the character has committed. -1 Darkness for any genuine, selfless relationship the character possesses. - 1 Darkness if the character has seriously repented his past actions.

Total these to find starting Darkness, if any. A character may choose to spend five points of Darkness to shade-shift the Trait to grey.

The character may choose to tap into the gifts of the Dark Powers, spending a Persona point, which allows him to add any number of dice, up to the exponent of his Darkness. There will be a consequence- this only fuels the growth of evil in his heart to a greater degree!

Tests to advance Darkness are made whenever a character uses a persona point to add some part of his Darkness exponent to a roll, or whenever one of the following conditions are met. A Darkness test that comes from using Persona points to activate Darkness will have an obstacle equal to the number of dice added. Routine tests always count for advancement for Darkness.

Ob. 1: Failing to do simple good deeds for others out of a motivation of spite. (I advise you not go crazy calling for these tests.)
Ob. 2: Kicking a puppy. General jerkitude. Anything that happens in an episode of House, M.D. (In some episodes House makes Darkness tests as high as Ob. 7- see episode 2.21!)
Ob 3: Dishonesty in business dealings. Lying to your friends to conceal a shameful secret. Betraying an Instinct for selfish motives.
Ob 4: Stealing something to satisfy a want (rather than a need). Betraying a Belief for selfish motives. Doing down a friend in order to benefit yourself.
Ob 5: Manipulating to bring about the downfall of a rival. Killing a living human in the heat of passionate emotion.
Ob 6: Killing a living human in the heat of passionate emotion and then trying to escape blame.
Ob 7: Causing serious loss to a friend for your own benefit. Perpetrating fraud that causes loss to a large number of people.
Ob 8: Murder of a living human in cold blood. Rape.
Ob 9: Killing for petty gain or small vengeance.
Ob 10: Sincerely swearing yourself to the service of evil. Selling your soul.
(Please feel free to fudge these based on your own personal sliding scale of evil.)

A character who has reached the beginning of the campaign without earning any Darkness is by now less likely to earn the attentions of the Dark Powers. He is not required to make a Darkness test or open the Darkness trait unless he earns a Darkness test of at least Ob. 6.

The Embrace of the Dark Powers: The Dark Powers tempt those who make the first steps on the road to Darkness by offering power. When a character’s Darkness reaches 5, he receives a free Trait that offers a small benefit, generally a die trait offering a one-die benefit to certain types of rolls, while applying a similar penalty to some other type of roll. One character, a sneaky type, might be able to meld with shadows, receiving a +1D to Stealthy rolls while in darkness, but become slightly blinded while in bright light (+1 Ob to all Observation and fine manipulation rolls). Another might gain the ability to talk to rats, which begin to constantly flock to him, possibly interfering in his social life.

At Darkness 7: the character receives another free Trait, this time something more powerful and clearly supernatural. He also receives along with it an equally problematic curse. The sneaky character from our first example might become permanently invisible as his desire to remain unseen grows to consume him. The rat-talker might become able to summon and control rats, while slowly turning into a rat-man himself.

At Darkness 10: the character is consumed by evil. If he is a PC, he probably should stop being one. The Dark Powers take him to their bosom, and… you know the story.

Removing Darkness: Repentance is possible in Ravenloft, but in general, a character who wishes to turn towards the light must perform an act of great selflessness for each point of Darkness he wishes to remove, as the Dark Powers begin to doubt their hold on him. Exactly what these acts may be is up to the GM and the character’s player.

Change "Darkness" to the Dark Side and other minor changes since this was originally a mod for Burning Wheel. Calling upon the Darkness could work as an alternate to Nature without having to spend Persona.

Additional Thoughts and Ideas:

Using the Force is via a Trait or Jedi Nature? Mind Trick, Telekinesis, Body Control, Energy Control and Farseeing.
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Re: Burning Wheel

Message par Loris »

hé, on a une page de plus que DD4. :mrgreen:

Loris
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Re: Burning Wheel

Message par Khentar »

Normal, DD4 c'est mainstream, ici c'est indie.

Et vu les geeks présents...
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Udo Femi
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Re: Burning Wheel

Message par Udo Femi »

oui mais bon, on a produit en 2 ans de discussion ce qu'ils ont généré en 3 mois avec DD4.
mais bon, on sait où est la qualité. :mrgreen:

sinon c'est rigolo, j'ai reparcouru rapido le thread et remarqué que la moitié des participants initiaux sont désormais M.I.A. (comme quoi BW c'est nocif à la santé)

et sinon j'ai pu voir revoir les étapes de ma transformation inexorable.

Et dire que je pensais que mon groupe montréalais (à part Sdric) n'accrocherait pas et qu'ils se sont révélés tellement emballés que retourner à des jeux plus "classiques" où les persos ne sont que des coquilles vides ne leur viendrait plus à l'esprit. On a lancé ensuite du Burning Empires, du Dogs in the Vineyard, du Spirit of the Century, etc... et une de mes joueuses débutantes vient de se lancer dans la maîtrise avec T&T2.

Ma vie rôlistique a vraiment changé depuis bientôt 2 ans. :wub:

Udo, qui sait qu'il vous casse les pieds souvent avec sa marotte mais bon... :P
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Re: Burning Wheel

Message par Zeben »

C'est quoi M.I.A ?
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Re: Burning Wheel

Message par Alahel »

missing in action
ATTENTION : POLEMISTE !

Alahel, c'est le Eric Zemmour du Jeu de Rôle !!!
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Loris
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Re: Burning Wheel

Message par Loris »

J'aurais plutôt dit AWOL*.

Sinon, j'ai atteint hier la page 77 et je pense que je vais devoir lire le texte de la signature d'Udo sur l'Artha, parce que c'est un point qui a pas l'air évident. Et j'ai donc entamé le CharBurner.
Loris
* : Absent WithOut Leave (absent sans congé)
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Re: Burning Wheel

Message par Udo Femi »

Loris a écrit :J'aurais plutôt dit AWOL*.
j'ai hésité mais ai préféré considérer qu'ils étaient tombés au champ d'honneur en pratiquant BW ^plutôt que de dire qu'ils avaient fui après lecture :twisted:
Loris a écrit : Sinon, j'ai atteint hier la page 77 et je pense que je vais devoir lire le texte de la signature d'Udo sur l'Artha, parce que c'est un point qui a pas l'air évident. Et j'ai donc entamé le CharBurner.
à ton service :charmeur
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