[Jeu] Le sphinx à deux têtes !

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Pyth
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

Ça m'avait marqué les goules.

On cherche un jeu de base.

Able-Bodied
(Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only)
The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.

Once per Act, after making a Body/Athletics check, you may turn all your matching results into matching toppers instead.
All things are true. God's an Astronaut. Oz is Over the Rainbow, and Midian is where the monsters live.
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Pyth
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

Extrait #2 :

Oblique Angles: Also known as the Dutch angle or canted angle, this shot involves tilting the camera off to one-side. The amount the camera is tilted can vary greatly depending on the effect you’re hoping to get. It can be utilized to give a sense of discomfort, disorientation, exoticism or frantic action. To get your point across to the players, hold your hands up in front of your face and fashion your fingers into a makeshift camera frame. Then, tilt your “camera” as you describe the scene. They’ll get the idea.

Indices précédents :

Extrait #1 :

Able-Bodied
(Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only)
The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.

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Pyth
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

Allez hop, 3eme extrait :

Extrait #3:

Image

Indices précédents:

Extrait #1 :

Able-Bodied
(Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only)
The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.

Once per Act, after making a Body/Athletics check, you may turn all your matching results into matching toppers instead.

Extrait #2 :

Oblique Angles: Also known as the Dutch angle or canted angle, this shot involves tilting the camera off to one-side. The amount the camera is tilted can vary greatly depending on the effect you’re hoping to get. It can be utilized to give a sense of discomfort, disorientation, exoticism or frantic action. To get your point across to the players, hold your hands up in front of your face and fashion your fingers into a makeshift camera frame. Then, tilt your “camera” as you describe the scene. They’ll get the idea.
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pseudo
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par pseudo »

Sans connaitre je tente un: 
Noir: The Film Noir Role-Playing Game 
Apparently you can take the boy out of the dungeon, but you can't take the dungeon out of the boy
(knights of the dinner table #73)
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Pyth
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

Nope, ce n'est pas Noir: The Film Noir Role-Playing Game Mais tu chauffes.
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Gridal
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Gridal »

The Heist ?
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

Non plus, ce n'est pas The Heist. Un peu moins spécifique que ça tout de même.
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

L'indice de milieu de parcours ou pas loin, autrement dit le descriptif du jeu :

Né de la plume d'une unique personne, le jeu est une véritable lettre d'amour à la déclinaison cinématographique d'un genre littéraire. Dans ses crédits post-générique, l'autrice y décrit à quel point le concept de jeu et surtout le système allant avec se sont imposés comme une évidence lors de son élaboration, constituant un produit parfaitement fonctionnel en quelques semaines seulement. Le jeu dispose d'un seul supplément à ce jour (un scénario). Si le jeu n'a pas encore sa fiche au GROG, plusieurs productions de son éditeur y sont par contre déjà recensées. Cet éditeur s'est fait remarquer pour sa gamme de jeux aux univers de genre populaires et particulièrement typés, avec pour parti-pris de reproduire autant les types d'histoires propres à ces univers, que les codes et stéréotypes employés par les médias les produisant.

Les indices précédents :

Spoiler:
Extrait #1 :

Able-Bodied
(Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only)
The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.

Once per Act, after making a Body/Athletics check, you may turn all your matching results into matching toppers instead.

Extrait #2 :

Oblique Angles: Also known as the Dutch angle or canted angle, this shot involves tilting the camera off to one-side. The amount the camera is tilted can vary greatly depending on the effect you’re hoping to get. It can be utilized to give a sense of discomfort, disorientation, exoticism or frantic action. To get your point across to the players, hold your hands up in front of your face and fashion your fingers into a makeshift camera frame. Then, tilt your “camera” as you describe the scene. They’ll get the idea.

Extrait #3:

Image
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Yragaël »

Noir World ?
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Pyth
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

Nope, ce n'est pas Noir World mais ça aurait pu, le pbta en moins.
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Mahar
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Mahar »

Grim Noir ?
 
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Orlov
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Orlov »

Pyth a écrit : ven. juin 20, 2025 12:10 pm L'indice de milieu de parcours ou pas loin, autrement dit le descriptif du jeu :

Né de la plume d'une unique personne, le jeu est une véritable lettre d'amour à la déclinaison cinématographique d'un genre littéraire. Dans ses crédits post-générique, l'autrice y décrit à quel point le concept de jeu et surtout le système allant avec se sont imposés comme une évidence lors de son élaboration, constituant un produit parfaitement fonctionnel en quelques semaines seulement. Le jeu dispose d'un seul supplément à ce jour (un scénario). Si le jeu n'a pas encore sa fiche au GROG, plusieurs productions de son éditeur y sont par contre déjà recensées. Cet éditeur s'est fait remarquer pour sa gamme de jeux aux univers de genre populaires et particulièrement typés, avec pour parti-pris de reproduire autant les types d'histoires propres à ces univers, que les codes et stéréotypes employés par les médias les produisant.


Est-ce que cet indice fait partie du jeu ?
Cryoban a écrit : lun. juin 26, 2023 7:56 am Le vrai problème c'est les gens.

Mildendo aka Capitaine Caverne a écrit : Faire du Jdr c'est prendre une voix bizarre et lancer des dés en racontant qu'on tue des gobs.
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

Ce n'est pas non plus Grim Noir, qui est fiché au GROG alors que le jeu à trouver, non (la vache, en fait ça en fait un paquet sur le thème mine de rien, je n'aurais pas cru...).

Orlov a écrit : ven. juin 20, 2025 8:02 pm
Pyth a écrit : ven. juin 20, 2025 12:10 pm L'indice de milieu de parcours ou pas loin, autrement dit le descriptif du jeu :

Né de la plume d'une unique personne, le jeu est une véritable lettre d'amour à la déclinaison cinématographique d'un genre littéraire. Dans ses crédits post-générique, l'autrice y décrit à quel point le concept de jeu et surtout le système allant avec se sont imposés comme une évidence lors de son élaboration, constituant un produit parfaitement fonctionnel en quelques semaines seulement. Le jeu dispose d'un seul supplément à ce jour (un scénario). Si le jeu n'a pas encore sa fiche au GROG, plusieurs productions de son éditeur y sont par contre déjà recensées. Cet éditeur s'est fait remarquer pour sa gamme de jeux aux univers de genre populaires et particulièrement typés, avec pour parti-pris de reproduire autant les types d'histoires propres à ces univers, que les codes et stéréotypes employés par les médias les produisant.


Est-ce que cet indice fait partie du jeu ?

Non non, le descriptif vient de moi (le jeu à trouver est en anglais).

Extrait 4 :

Checks
“With my brains and your looks, we could go places.” –– The Postman Always Rings Twice (1946)

In order to accomplish a tricky task, the character must make a successful check. The character initiating a check is referred to as the acting character. Making a check requires the player to roll between three and five dice, in most cases. The type of dice rolled depends on which ability is being tested.

Poor: d10s
Normal: d8s
Good: d6s

As a default, you’ll roll four dice. However, this can be altered as follows:

• If one (and only one) of the character’s Aspects would logically help him succeed in the task at hand, roll an additional die. The Aspect must be linked to the Ability being tested. The exception is the “Knowledge” Aspect. Under certain circumstances, Knowledge may be used for Finesse. For example, if a character has “Knowledge (Demolitions)”, it could be applied to Finesse instead of “Coordination” if the player wishes.
• Certain Special Rules may adjust the number of dice rolled under particular conditions.
• The character may use the “Dirty Upper Hand” Temptation Benefit to roll an extra die (see page 66).
• One or more characters lending a hand for a task in which such a thing would help can grant extra dice (see pages 38-39).
• The Director may declare that the situation at hand will either help or hinder the character. Each negative condition allows/forces him to roll one more/less die.

Success or Failure
Once you sort out the number of dice you need, roll them. Look at the dice and check for matching results. Matching results are defined as identical numbers. For example, if you roll four dice and get 2, 4, 4 and 6, the two 2s are matching results. The more matching results you roll, the better your character did.
Image
Meanwhile, a threshold must be determined. Continue reading to find out how the threshold affects the check’s outcome.

Unopposed Checks: For tasks that aren’t directly contested by another character (leaping from rooftop to rooftop, kicking in a door, trying to spot a clue, etc.), the Director rolls 4dX. The type depends on which Act the game currently is in: d10s for Act One, d8s for Act Two and d6s for Act Three. The number of matching results he gets will be the check’s threshold.
Alternatively, the Director can forego rolling and simply assume that the threshold is 2 during Act One and 3 During Acts Two and Three; this can be increased by one for particularly difficult tasks.

Indices précédents:

Spoiler:
Extrait #1 :

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Extrait #2 :

Oblique Angles: Also known as the Dutch angle or canted angle, this shot involves tilting the camera off to one-side. The amount the camera is tilted can vary greatly depending on the effect you’re hoping to get. It can be utilized to give a sense of discomfort, disorientation, exoticism or frantic action. To get your point across to the players, hold your hands up in front of your face and fashion your fingers into a makeshift camera frame. Then, tilt your “camera” as you describe the scene. They’ll get the idea.

Extrait #3:

Image

Descriptif du jeu :

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Dernière modification par Pyth le sam. juin 21, 2025 11:39 am, modifié 1 fois.
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Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !

Message par Pyth »

Extrait #6 :

Temptation Types

There are three types of Temptation possessed by PCs: Guilt, Desperation, and Alienation. These are called Temptation types (or simply types).

Guilt: Most decent people feel remorse when they succumb to their coarser instincts. They don’t always want to do these amoral things, but times are tough and sometimes, you just don’t have a choice. Steal or be stolen from; kill or be killed. Keep rationalizing it, why don’t you? It won’t stop the guilt from chewing away at your conscience like maggots devouring dead flesh. Why can’t you just forget about it and move on? Why do you keep waking up in a cold sweat in the middle of the night?
Desperation: When life begins spiraling out of control, as it often does in film noir, even the most principled soul can become desperate for a way out; a way out of the situation that threatens to make his life even more of a living hell. Ordinarily, the character may not even consider stooping half – or even a fourth – as low as he has lately. But what else can he do? He has to stay afloat; he just has to! He’s looking for a way out, yet no doors have opened. Maybe he’ll have to pick the lock and get out the hard way.
Alienation: The feeling of powerlessness is an always-present theme in film noir. The world was changing and many people felt left behind, stuck forever in the pre-WWII way of life. Soldiers fought to create a utopia, but returned home to find that America was anything but. Big business was taking over and the “little guy” was being swallowed up by it. Technology was advancing at unheard of speed as well. All these things caused many individuals to feel increasingly despondent.

Indices précédents : cf le post juste au dessus.
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