Oui c'est ça avec une tendance un peu plus barrée en terme d'étrange/chelou
@Selpoivre @Kandjar Possible d'épingler ?
Play as:
The Last - The lone survivor of an apocalypse on your own alien world, you walk this one carrying hope, trauma, and rage. Will you let wisdom, grief, or anger forge your path?
The Shade - Death whispers to you. It shares the cold, cerebral truth of this doomed world. Logic is your weapon and your shield. What happens when you put it down?
The Summoned - A creature from another world, you are direct and aggressive. Violence can come easy to you. A cruel prophecy hangs over your head while your heart yearns to be loved.
The Found - You walk between the waking world and the realm of dreams. Your powerful psychic abilities allow you to read hearts and minds, but they come at a dear cost: you cannot recall your own past.
The Fallen - Whether a fallen angel or an exiled devil, you use your unearthly charm and deceit to navigate the mortal realm. The clutch of devoted followers you've cultivated may grant you great power - if you can keep your pride from destroying you.
The Hungry - An insatiable hunger burns inside you. It transforms you into a powerful predator and leaves you a weak, pitiable thrall. How can you cultivate friends, confidants, and lovers while possessed by a need you cannot control?
The Surge - Explosive, uncontrollable power wells up within you. A power you alone cannot contain. Will you share it? Or unleash it?
Gulix a écrit : ↑jeu. avr. 20, 2023 10:11 am J'ai joué une campagne avec un Summoned (Bastet, sable, colère et rage adolescente), un Fallen (un ange de son et de lumière cherchant à comprendre pourquoi son père l'avait abandonné, et hésitant entre désir de reconnaissance et vengeance) et un Last (la dernière des Dragons, attirée par l'oubli promis par la reine des Fées). Et les mystères que nous avons joué étaient chacun d'un très haut niveau apocalyptique sur la région (le second déclenchant même l'apocalypse). En sachant qu'il s'agit de mystères émergents, pour lesquels les joueurs vont apporter la solution.
Merci de remonter ce livre, je note la référence !
Qui Revient de Loin a écrit : ↑jeu. avr. 20, 2023 11:31 amÇa me fait penser à de la culture de marronnier...
Mahar a écrit : ↑jeu. avr. 20, 2023 11:12 amGulix a écrit : ↑jeu. avr. 20, 2023 10:11 am J'ai joué une campagne avec un Summoned (Bastet, sable, colère et rage adolescente), un Fallen (un ange de son et de lumière cherchant à comprendre pourquoi son père l'avait abandonné, et hésitant entre désir de reconnaissance et vengeance) et un Last (la dernière des Dragons, attirée par l'oubli promis par la reine des Fées). Et les mystères que nous avons joué étaient chacun d'un très haut niveau apocalyptique sur la région (le second déclenchant même l'apocalypse). En sachant qu'il s'agit de mystères émergents, pour lesquels les joueurs vont apporter la solution.
Chaque partie se termine forcément par l'Apocalypse et on cherche à découvrir "comment" ? Ou bien cette issue n'est pas inéluctable ?