Able-Bodied (Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only) The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.
Once per Act, after making a Body/Athletics check, you may turn all your matching results into matching toppers instead.
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : jeu. juin 19, 2025 10:53 am
par Pyth
Extrait #2 :
Oblique Angles: Also known as the Dutch angle or canted angle, this shot involves tilting the camera off to one-side. The amount the camera is tilted can vary greatly depending on the effect you’re hoping to get. It can be utilized to give a sense of discomfort, disorientation, exoticism or frantic action. To get your point across to the players, hold your hands up in front of your face and fashion your fingers into a makeshift camera frame. Then, tilt your “camera” as you describe the scene. They’ll get the idea.
Indices précédents :
Extrait #1 :
Able-Bodied (Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only) The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.
Once per Act, after making a Body/Athletics check, you may turn all your matching results into matching toppers instead.
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : jeu. juin 19, 2025 3:53 pm
par Pyth
Allez hop, 3eme extrait :
Extrait #3:
Indices précédents:
Extrait #1 :
Able-Bodied (Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only) The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.
Once per Act, after making a Body/Athletics check, you may turn all your matching results into matching toppers instead.
Extrait #2 :
Oblique Angles: Also known as the Dutch angle or canted angle, this shot involves tilting the camera off to one-side. The amount the camera is tilted can vary greatly depending on the effect you’re hoping to get. It can be utilized to give a sense of discomfort, disorientation, exoticism or frantic action. To get your point across to the players, hold your hands up in front of your face and fashion your fingers into a makeshift camera frame. Then, tilt your “camera” as you describe the scene. They’ll get the idea.
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : jeu. juin 19, 2025 4:25 pm
par pseudo
Sans connaitre je tente un:
Noir: The Film Noir Role-Playing Game
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : jeu. juin 19, 2025 4:48 pm
par Pyth
Nope, ce n'est pas Noir: The Film Noir Role-Playing Game Mais tu chauffes.
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : jeu. juin 19, 2025 6:16 pm
par Gridal
The Heist ?
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : jeu. juin 19, 2025 6:40 pm
par Pyth
Non plus, ce n'est pas The Heist. Un peu moins spécifique que ça tout de même.
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : ven. juin 20, 2025 12:10 pm
par Pyth
L'indice de milieu de parcours ou pas loin, autrement dit le descriptif du jeu :
Né de la plume d'une unique personne, le jeu est une véritable lettre d'amour à la déclinaison cinématographique d'un genre littéraire. Dans ses crédits post-générique, l'autrice y décrit à quel point le concept de jeu et surtout le système allant avec se sont imposés comme une évidence lors de son élaboration, constituant un produit parfaitement fonctionnel en quelques semaines seulement. Le jeu dispose d'un seul supplément à ce jour (un scénario). Si le jeu n'a pas encore sa fiche au GROG, plusieurs productions de son éditeur y sont par contre déjà recensées. Cet éditeur s'est fait remarquer pour sa gamme de jeux aux univers de genre populaires et particulièrement typés, avec pour parti-pris de reproduire autant les types d'histoires propres à ces univers, que les codes et stéréotypes employés par les médias les produisant.
Les indices précédents :
Spoiler:
Extrait #1 :
Able-Bodied (Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only) The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.
Once per Act, after making a Body/Athletics check, you may turn all your matching results into matching toppers instead.
Extrait #2 :
Oblique Angles: Also known as the Dutch angle or canted angle, this shot involves tilting the camera off to one-side. The amount the camera is tilted can vary greatly depending on the effect you’re hoping to get. It can be utilized to give a sense of discomfort, disorientation, exoticism or frantic action. To get your point across to the players, hold your hands up in front of your face and fashion your fingers into a makeshift camera frame. Then, tilt your “camera” as you describe the scene. They’ll get the idea.
Extrait #3:
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : ven. juin 20, 2025 12:54 pm
par Yragaël
Noir World ?
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : ven. juin 20, 2025 1:18 pm
par Pyth
Nope, ce n'est pas Noir World mais ça aurait pu, le pbta en moins.
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : ven. juin 20, 2025 3:32 pm
par Mahar
Grim Noir ?
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : ven. juin 20, 2025 8:02 pm
par Orlov
Pyth a écrit : ↑ven. juin 20, 2025 12:10 pm
L'indice de milieu de parcours ou pas loin, autrement dit le descriptif du jeu :
Né de la plume d'une unique personne, le jeu est une véritable lettre d'amour à la déclinaison cinématographique d'un genre littéraire. Dans ses crédits post-générique, l'autrice y décrit à quel point le concept de jeu et surtout le système allant avec se sont imposés comme une évidence lors de son élaboration, constituant un produit parfaitement fonctionnel en quelques semaines seulement. Le jeu dispose d'un seul supplément à ce jour (un scénario). Si le jeu n'a pas encore sa fiche au GROG, plusieurs productions de son éditeur y sont par contre déjà recensées. Cet éditeur s'est fait remarquer pour sa gamme de jeux aux univers de genre populaires et particulièrement typés, avec pour parti-pris de reproduire autant les types d'histoires propres à ces univers, que les codes et stéréotypes employés par les médias les produisant.
Est-ce que cet indice fait partie du jeu ?
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : ven. juin 20, 2025 8:21 pm
par Pyth
Ce n'est pas non plus Grim Noir, qui est fiché au GROG alors que le jeu à trouver, non (la vache, en fait ça en fait un paquet sur le thème mine de rien, je n'aurais pas cru...).
Pyth a écrit : ↑ven. juin 20, 2025 12:10 pm
L'indice de milieu de parcours ou pas loin, autrement dit le descriptif du jeu :
Né de la plume d'une unique personne, le jeu est une véritable lettre d'amour à la déclinaison cinématographique d'un genre littéraire. Dans ses crédits post-générique, l'autrice y décrit à quel point le concept de jeu et surtout le système allant avec se sont imposés comme une évidence lors de son élaboration, constituant un produit parfaitement fonctionnel en quelques semaines seulement. Le jeu dispose d'un seul supplément à ce jour (un scénario). Si le jeu n'a pas encore sa fiche au GROG, plusieurs productions de son éditeur y sont par contre déjà recensées. Cet éditeur s'est fait remarquer pour sa gamme de jeux aux univers de genre populaires et particulièrement typés, avec pour parti-pris de reproduire autant les types d'histoires propres à ces univers, que les codes et stéréotypes employés par les médias les produisant.
Est-ce que cet indice fait partie du jeu ?
Non non, le descriptif vient de moi (le jeu à trouver est en anglais).
Extrait 4 :
Checks “With my brains and your looks, we could go places.” –– The Postman Always Rings Twice (1946)
In order to accomplish a tricky task, the character must make a successful check. The character initiating a check is referred to as the acting character. Making a check requires the player to roll between three and five dice, in most cases. The type of dice rolled depends on which ability is being tested.
Poor: d10s Normal: d8s Good: d6s
As a default, you’ll roll four dice. However, this can be altered as follows:
• If one (and only one) of the character’s Aspects would logically help him succeed in the task at hand, roll an additional die. The Aspect must be linked to the Ability being tested. The exception is the “Knowledge” Aspect. Under certain circumstances, Knowledge may be used for Finesse. For example, if a character has “Knowledge (Demolitions)”, it could be applied to Finesse instead of “Coordination” if the player wishes.
• Certain Special Rules may adjust the number of dice rolled under particular conditions.
• The character may use the “Dirty Upper Hand” Temptation Benefit to roll an extra die (see page 66).
• One or more characters lending a hand for a task in which such a thing would help can grant extra dice (see pages 38-39).
• The Director may declare that the situation at hand will either help or hinder the character. Each negative condition allows/forces him to roll one more/less die.
Success or Failure
Once you sort out the number of dice you need, roll them. Look at the dice and check for matching results. Matching results are defined as identical numbers. For example, if you roll four dice and get 2, 4, 4 and 6, the two 2s are matching results. The more matching results you roll, the better your character did.
Meanwhile, a threshold must be determined. Continue reading to find out how the threshold affects the check’s outcome.
Unopposed Checks: For tasks that aren’t directly contested by another character (leaping from rooftop to rooftop, kicking in a door, trying to spot a clue, etc.), the Director rolls 4dX. The type depends on which Act the game currently is in: d10s for Act One, d8s for Act Two and d6s for Act Three. The number of matching results he gets will be the check’s threshold.
Alternatively, the Director can forego rolling and simply assume that the threshold is 2 during Act One and 3 During Acts Two and Three; this can be increased by one for particularly difficult tasks.
Indices précédents:
Spoiler:
Extrait #1 :
Able-Bodied (Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only) The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.
Once per Act, after making a Body/Athletics check, you may turn all your matching results into matching toppers instead.
Extrait #2 :
Oblique Angles: Also known as the Dutch angle or canted angle, this shot involves tilting the camera off to one-side. The amount the camera is tilted can vary greatly depending on the effect you’re hoping to get. It can be utilized to give a sense of discomfort, disorientation, exoticism or frantic action. To get your point across to the players, hold your hands up in front of your face and fashion your fingers into a makeshift camera frame. Then, tilt your “camera” as you describe the scene. They’ll get the idea.
Extrait #3:
Descriptif du jeu :
Né de la plume d'une unique personne, le jeu est une véritable lettre d'amour à la déclinaison cinématographique d'un genre littéraire. Dans ses crédits post-générique, l'autrice y décrit à quel point le concept de jeu et surtout le système allant avec se sont imposés comme une évidence lors de son élaboration, constituant un produit parfaitement fonctionnel en quelques semaines seulement. Le jeu dispose d'un seul supplément à ce jour (un scénario). Si le jeu n'a pas encore sa fiche au GROG, plusieurs productions de son éditeur y sont par contre déjà recensées. Cet éditeur s'est fait remarquer pour sa gamme de jeux aux univers de genre populaires et particulièrement typés, avec pour parti-pris de reproduire autant les types d'histoires propres à ces univers, que les codes et stéréotypes employés par les médias les produisant.
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : sam. juin 21, 2025 11:37 am
par Pyth
Extrait #5 :
Temptation Types
There are three types of Temptation possessed by PCs: Guilt, Desperation, and Alienation. These are called Temptation types (or simply types).
Guilt: Most decent people feel remorse when they succumb to their coarser instincts. They don’t always want to do these amoral things, but times are tough and sometimes, you just don’t have a choice. Steal or be stolen from; kill or be killed. Keep rationalizing it, why don’t you? It won’t stop the guilt from chewing away at your conscience like maggots devouring dead flesh. Why can’t you just forget about it and move on? Why do you keep waking up in a cold sweat in the middle of the night? Desperation: When life begins spiraling out of control, as it often does in film noir, even the most principled soul can become desperate for a way out; a way out of the situation that threatens to make his life even more of a living hell. Ordinarily, the character may not even consider stooping half – or even a fourth – as low as he has lately. But what else can he do? He has to stay afloat; he just has to! He’s looking for a way out, yet no doors have opened. Maybe he’ll have to pick the lock and get out the hard way. Alienation: The feeling of powerlessness is an always-present theme in film noir. The world was changing and many people felt left behind, stuck forever in the pre-WWII way of life. Soldiers fought to create a utopia, but returned home to find that America was anything but. Big business was taking over and the “little guy” was being swallowed up by it. Technology was advancing at unheard of speed as well. All these things caused many individuals to feel increasingly despondent.
Indices précédents : cf le post juste au dessus.
Re: [Jeu] Le sphinx à deux têtes !
Publié : dim. juin 22, 2025 6:18 pm
par Pyth
Avant-dernier indice avant de fournir la réponse, mais comme je ne pense pas que multiplier les extraits vous oriente plus que ça, ce seront des infos à propos du jeu, de son auteure ou de son editeur, par déduction ça pourrait faire qu'un de vous trouve. Sinon, petit rappel :
Pyth a écrit : ↑sam. juin 14, 2025 12:03 pm
Après, rien ne vous empêche d'utiliser le net pour tenter de trouver ceci-dit, tant que c'est de la recherche servant la réflexion et pas une utilisation bête et méchante de Google. Autrement dit pas de copier-coller de portions de texte, par contre rechercher les dates pendant lesquelles existait par exemple une "batavian republic" (c'était dans un indice d'un précédent jdr à trouver), et à partir de là en déduire l'époque décrite par le jdr recherché, puis passer en revue les jdr se déroulant à cette époque, pour moi pas de problème, surtout quand personne ne trouve.
Et donc bref, Indice #6 :
L'autrice du jdr à trouver n'en est pas à son coup d'essai puisqu'on retrouve son nom dans du Shadowrun 4, mais aussi dans un jeu de super-héros déjà évoqué plusieurs fois sur CasNO, dans un jdr sur les dessins animés d'action des années 80, dans un jeu émulant les slashers movies où l'on joue les victimes comme les tueurs, dans un autre reproduisant l'atmosphère des histoires d'horreur des magazines Pulp des années 50-60, dans un jdr lovecraftien alternatif à l'adC, dans un jdr sur les reality shows et la trash tv ou encore dans un jdr sur les séries de SF des années 70-80 intégrant la gestion de budget de l'épisode, quitte à rogner sur la qualité des effets spéciaux, des décors ou sur le nombre de figurants...
Indices précédents:
Spoiler:
Extrait #1 :
Able-Bodied (Light Gray, Medium Gray, Dark Gray; male characters only) The character is an athlete, was an athlete or should have been an athlete.
Once per Act, after making a Body/Athletics check, you may turn all your matching results into matching toppers instead.
Extrait #2 :
Oblique Angles: Also known as the Dutch angle or canted angle, this shot involves tilting the camera off to one-side. The amount the camera is tilted can vary greatly depending on the effect you’re hoping to get. It can be utilized to give a sense of discomfort, disorientation, exoticism or frantic action. To get your point across to the players, hold your hands up in front of your face and fashion your fingers into a makeshift camera frame. Then, tilt your “camera” as you describe the scene. They’ll get the idea.
Extrait #3:
Extrait 4 :
Checks “With my brains and your looks, we could go places.” –– The Postman Always Rings Twice (1946)
In order to accomplish a tricky task, the character must make a successful check. The character initiating a check is referred to as the acting character. Making a check requires the player to roll between three and five dice, in most cases. The type of dice rolled depends on which ability is being tested.
Poor: d10s Normal: d8s Good: d6s
As a default, you’ll roll four dice. However, this can be altered as follows:
• If one (and only one) of the character’s Aspects would logically help him succeed in the task at hand, roll an additional die. The Aspect must be linked to the Ability being tested. The exception is the “Knowledge” Aspect. Under certain circumstances, Knowledge may be used for Finesse. For example, if a character has “Knowledge (Demolitions)”, it could be applied to Finesse instead of “Coordination” if the player wishes.
• Certain Special Rules may adjust the number of dice rolled under particular conditions.
• The character may use the “Dirty Upper Hand” Temptation Benefit to roll an extra die (see page 66).
• One or more characters lending a hand for a task in which such a thing would help can grant extra dice (see pages 38-39).
• The Director may declare that the situation at hand will either help or hinder the character. Each negative condition allows/forces him to roll one more/less die.
Success or Failure
Once you sort out the number of dice you need, roll them. Look at the dice and check for matching results. Matching results are defined as identical numbers. For example, if you roll four dice and get 2, 4, 4 and 6, the two 2s are matching results. The more matching results you roll, the better your character did.
Meanwhile, a threshold must be determined. Continue reading to find out how the threshold affects the check’s outcome.
Unopposed Checks: For tasks that aren’t directly contested by another character (leaping from rooftop to rooftop, kicking in a door, trying to spot a clue, etc.), the Director rolls 4dX. The type depends on which Act the game currently is in: d10s for Act One, d8s for Act Two and d6s for Act Three. The number of matching results he gets will be the check’s threshold.
Alternatively, the Director can forego rolling and simply assume that the threshold is 2 during Act One and 3 During Acts Two and Three; this can be increased by one for particularly difficult tasks.
Extrait #5 :
Temptation Types
There are three types of Temptation possessed by PCs: Guilt, Desperation, and Alienation. These are called Temptation types (or simply types).
Guilt: Most decent people feel remorse when they succumb to their coarser instincts. They don’t always want to do these amoral things, but times are tough and sometimes, you just don’t have a choice. Steal or be stolen from; kill or be killed. Keep rationalizing it, why don’t you? It won’t stop the guilt from chewing away at your conscience like maggots devouring dead flesh. Why can’t you just forget about it and move on? Why do you keep waking up in a cold sweat in the middle of the night? Desperation: When life begins spiraling out of control, as it often does in film noir, even the most principled soul can become desperate for a way out; a way out of the situation that threatens to make his life even more of a living hell. Ordinarily, the character may not even consider stooping half – or even a fourth – as low as he has lately. But what else can he do? He has to stay afloat; he just has to! He’s looking for a way out, yet no doors have opened. Maybe he’ll have to pick the lock and get out the hard way. Alienation: The feeling of powerlessness is an always-present theme in film noir. The world was changing and many people felt left behind, stuck forever in the pre-WWII way of life. Soldiers fought to create a utopia, but returned home to find that America was anything but. Big business was taking over and the “little guy” was being swallowed up by it. Technology was advancing at unheard of speed as well. All these things caused many individuals to feel increasingly despondent.
Descriptif du jeu :
Né de la plume d'une unique personne, le jeu est une véritable lettre d'amour à la déclinaison cinématographique d'un genre littéraire. Dans ses crédits post-générique, l'autrice y décrit à quel point le concept de jeu et surtout le système allant avec se sont imposés comme une évidence lors de son élaboration, constituant un produit parfaitement fonctionnel en quelques semaines seulement. Le jeu dispose d'un seul supplément à ce jour (un scénario). Si le jeu n'a pas encore sa fiche au GROG, plusieurs productions de son éditeur y sont par contre déjà recensées. Cet éditeur s'est fait remarquer pour sa gamme de jeux aux univers de genre populaires et particulièrement typés, avec pour parti-pris de reproduire autant les types d'histoires propres à ces univers, que les codes et stéréotypes employés par les médias les produisant.